הבלוג

״אבל אמרתי לו בפירוש״ כותבת לי אמא ״אמרתי לו שאם קורה לו משהו רע שיבוא לספר לי. אמרתי לו שהוא חייב לספר. והוא לא בא״.
כבר אמרנו בעבר כמה פעמים. תקשורת עם ילדים היא גורם החוסן המשמעותי ביותר מפני פגיעות. אבל תקשורת עם הילדים אין פירושה לצוות עליהם לספר לנו דברים. חשוב להבין, ילד שחווה חוויה פוגענית, ובודאי ילד שעובר פגיעה – מרגיש המון רגשות איומים.
שאלה שקבלתי מאחת המנויות לרשימת התפוצה שלי, וכמובן קבלתי רשות לפרסם בטשטוש פרטים:
יש לי שאלה שמטרידה אותי בענייני מוגנות. הילד שלי בן 9 נפל בדרך הביתה וממש לא הצליח לדרוך על הרגל הוא ניסה להתקשר לבעלי ולא השיג אותו. במקרה ממש ובסיעתא דשמיא עבר שם קרוב משפחה. הבן שלי לא מכיר אותו, וגם הקרוב לא זיהה אותו בוודאות ושאל אותו: אתה הבן של…, נכון?
מה הדבר שאת אומרת עליו: זה - בחיים לא יקרה? משהו כזה, שהוא מחוץ לטווח הדמיון, שלא משנה מה יקרה - אין מצב שאת עושה אותו. הדבר שלי היה הרצאות נטולות קהל.
מה הדבר שאת אומרת עליו: זה – בחיים לא יקרה? משהו כזה, שהוא מחוץ לטווח הדמיון, שלא משנה מה יקרה – אין מצב שאת עושה אותו. הדבר שלי היה הרצאות נטולות קהל. יש לי רתיעה מהרצאות מוקלטות, מוסרטות ומשודרות ותמיד הבטחתי שזה דבר שבחיים לא אעשה.
אזהרת טריגר: הפוסט עוסק בהגדרות של פגיעה, ועל כן מדבר עליה באופן מפורש. אם את מרגישה שזה יהיה לך קשה מידי - מומלץ לעבור לפוסט אחר, נחמד וקליל.
טוב, אז מוגנות היא מניעה של פגיעות. אבל מה נכנס בהגדרה של פגיעות? אז פגיעות, כמו שאנחנו נוטים לחשוב עליהן בפשטות, כוללות נגיעה בילד באזורים הפרטיים שלו.
מיד תוכלי לצפות
בפרק במתנה
מתוך הקורס ״מה שבטוח״
מיד תוכלי לצפות
בפרק במתנה
מתוך הקורס ״מה שבטוח״

הצפיה לנשים בלבד